سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امریه _ طرح سرباز امریه چیست؟

مشمولان متقاضی امریه سربازی، علاوه بر تخصص مرتبط با نیاز دستگاه‌های دولتی، می‌بایست یکی از شرایط تاهل، معافیت از رزم، عضو خانواده ایثارگران، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، مشمولان تحت پوشش بهزیستی و ... را نیز داشته باشند.وی خاطرنشان کرد: مشمولان متقاضی می‌بایست حداقل سه ماه قبل از اتمام مهلت یک ساله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی، برای اعزام به خدمت اقدام کنند و با برگ آماده به خدمت بدون غیبت، از طریق سایت فراخوان سازمان امریه دهنده و یا با پیگیری حضوری از آن سازمان، مراحل کاری را انجام دهند.

دستگاه‌های دولتی مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت کشور و ... بر اساس سهمیه اختصاصی ستاد کل نیرو‌های مسلح، نسبت به پذیرش مشمولان اقدام و اسامی مشمولان واجد شرایط، از سوی ستاد کل به سازمان وظیفه عمومی ناجا برای تعیین مرکز آموزش رزم مقدماتی اعلام می‌شود.این مقام مسئول با بیان اینکه مدت خدمت این دسته از مشمولان، 24 ماه است، گفت: حقوق و مزایا و بیمه درمانی این دسته از مشمولان، در دوران آموزشی به عهده نیروی به کار گیرنده بوده و بعد از اتمام دوره آموزش رزم مقدماتی با سازمان امریه دهنده می‌باشد. عزیزان همراه سایت نظام وظیفه در این مقاله در خصوص امریه و طرح سرباز امریه نوشته ایم و امیدواریم که هرگونه سوالی در این خصوص ذهنتان را درگیر کرده بود با خواندن این مقاله به پاسخ تمامی انها دست پیدا کرده باشید در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با مشاوران مرکز سامانه صدای مشاور تماس حاصل کرده و از راهنمایی این مشاوران بهره مند شوید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 




سرباز معلم

مقرر شده که طی این تفاهم‎نامه، برای هر دهستان هشت سرباز که مهارتی در یک زمینه خاص مثلا صنعت یا گردشگری دارند، صادر می‎شود و آن سرباز، دوران خدمت خود را در یک روستا، به آموزش در راستای اشتغال‎زایی و راه‎اندازی کارگاه‎های کوچک مشغول می‎‎شود.
رضوی ادامه داد: این موضوع به تمامی استان ها ابلاغ شد تا افرادی که این شرایط دارند برای اخذ امریه معرفی کنند که تاکنون یا به دلیل اینکه افراد تحصیل کرده در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری استقبال نکرده اند برای اخذ این امریه و یا عدم معرفی استان ها این امریه برای فردی دریافت نشده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تاکید کرد: معاونت توسعه روستایی امادگی دارد افراد دارای مدارک تحصیلی اعلام شده که تمایل دارند در حوزه آمایش سرزمین و اشتغال پایدار در روستاهای مورد علاقه خود کار کنند را در راستای اجرای این طرح، امریه سربازی آنها را با همکاری ستادکل نیروهای مسلح اخذ کند.

 

 

سهمیه امریه

سهمیه امریه تخصیصی به واحدها بر اساس فعالیت‌هایی است که واحدها در حوزه علم و فناوری (تولید علم، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، اجرای قراردادهای صنعت و ...) انجام می‌دهند و برای این منظور بهترین نیروها از نظر کیفی و با مقطع تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر در اولویت هستند.

2. ضروری است رشته تحصیلی مشمولان معرفی شده هماهنگ با زمینه‌های فعالیت تخصصی واحد سازمانی باشد.

3. اولویت با فارغ التحصیلان دوره‌های حضوری دانشگاه‌های معتبر است.

4. اولویت با فارغ التحصیلان با معدل تحصیلی مناسب است.

5. اولویت با فارغ التحصیلان با تخصص و سابقه فعالیت علمی ترجیحا در جهاد دانشگاهی است.

6. ارائه تعهد عدم ارائه کسر خدمت در طول دوران خدمت مقدس سربازی.

7. استفاده از خدمات نیروهای امریه در بخش‌های اداری و خدماتی ممنوع است.

8. متقاضیان نباید به هیچ عنوان سابقه خدمت قبلی سربازی در هیچ یک از یگان‌های نظامی و انتظامی داشته باشند. (ارسال برگ ثبت اطلاعات اولیه در پلیس + 10 الزامی است)

9.  با عنایت به بخشنامه‌های صادره از طرف دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح تمام واحدهای سازمانی موظفند هزینه بیمه اولیه، بیمه مکمل، و آموزش نیروهای امریه را در مدت زمان تعیین شده و بلافاصله  پس از تایید امریه از سوی دفترمرکزی به حساب معرفی شده پرداخت کنند.

10. با عنایت به ضرورت بررسی صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی متقاضیان، ضروری است تمام درخواست‌ها و مدارک افرادی که به عنوان نیروی امریه معرفی می‌شوند حداقل 2 ماه قبل از اعزام به اداره کل منابع انسانی و امور اداری ارسال شود. بدیهی است پرونده‌هایی که دیرتر از موعد مقرر تحویل شوند و یا از نظر اطلاعات و مدارک مورد نیاز ناقص باشند قابل بررسی نیستند.

11. اولویت جذب با نیروهای امریه بومی  است و در صورت نیاز به تخصص نیروهای امریه غیربومی، واحدهای سازمانی باید در حد مقدورات برای ایشان محل سکونت و غذا تهیه کنند.





لیست ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی 98

به دستور مقام معظم رهبری سازمان ها و ارگان های اداری و دولتی می توانند قسمتی از پرسنل مورد نیاز خود را از طریق جذب سرباز تامین کنند. طبق این  قانون سازمان مربوطه از ستاد کل نیروهای مسلح درخواست می کند تا سرباز مورد نظر در آن محل مشغول به کار شود. البته سربازی که امریه دریافت می کند ابتدا باید 2 ماه دوره آموزشی خود را همانند بقیه بگذراند و سپس دوره امریه خود را که مدت 22 ماه به طول می انجامد در آن اداره یا سازمان مشغول به کار شود. در واقع دوره خدمت ماموران نظام وظیفه در دستگاه های غیر نظامی مجموعا 24 ماه به طول می انجامد.

 

 

 

لیست وزارتخانه های ارائه دهنده امریه

وزارتخانه ها جزو باسابقه ترین و بزرگ ترین مجموعه هایی هستند که اقدام به ارائه امریه سربازی می کنند و گذراندن امریه در آن ها طرفداران زیادی دارد. فارغ التحصیلان رشته های مختلف ، با در نظر گرفتن شرایط خود و وزارتخانه مربوطه می توانند نسبت به دریافت امریه اقدام کنند. در جدول زیر لیست این وزارتخانه ها به همراه اسامی بخشی از شرکت ها و مراکز جذب امریه سربازی وابسته به هر وزارتخانه آورده شده است.



 

طرح سرباز معلم

داوطلبان باید هنگام ثبت‌نام فرم تعهدنامه رعایت شئونات شغل معلمی و رعایت ضوابط عمومی گزینش در طول مدت خدمت، همچنین فرم پرسش‌نامه اطلاعات فردی گزینش را تکمیل کنند و پس از الصاق یک قطعه عکس به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه و تصویر کارت ملی به مسئول ثبت‌نام تحویل دهند.

داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی، روحی و روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند (با تأیید اداره کل آموزش‌وپرورش استان).مدت خدمت در برنامه معلمان وظیفه 2 سال تمام است بنابراین مشمولین انتخاب می‌شوند که کسر خدمت ندارند و باید در این رابطه از متقاضیان تعهد اخذ شود.ادامه کار معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت موظف ممنوع است و انجام خدمت ضرورت در آموزش‌وپرورش هیچ‌گونه حق استخدامی یا اشتغال برای افراد ایجاد نمی‌کند.


درخواست معافیت پزشکی یا تحصیلی سبب لغو اعزام‌شده و افرادی که از سازمان وظیفه چنین درخواستی داشته‌اند از فهرست معلمان وظیفه کنار گذاشته می‌شوند، بنابراین متقاضیان باید در مهلت ثبت‌نام نسبت به ابطال درخواست معافیت اقدام کنند.جذب و به‌کارگیری افراد بر مبنای ارتباط رشته تحصیلی با رشته تدریس (برابر طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور) انجام گیرد. اداره کل آموزش‌وپرورش استان مکلف است بر اساس اعلام نیاز مناطق و اولویت‌های تخصیص نیرو مراحل جذب و به‌کارگیری سربازمعلمان را انجام دهد.

ضمن تأمین بخشی از نیروی موردنیاز مدارس استثنایی از پذیرش رشته‌های پیراپزشکی (ارتوپدی، فوریت‌های پزشکی و...) خودداری شود.جذب و به‌کارگیری معلمان وظیفه صرفاً در کلاس‌های درس واحدهای آموزشی مناطق کم‌تر توسعه‌یافته امکان‌پذیر است، لذا به‌کارگیری افراد مذکور در قسمت‌های اداری، مدارس مناطق شهری و مرکز استان هیچ‌گونه مجوز قانونی ندارد.

 

 منبع:امریه _ طرح سرباز امریه چیست؟

 

 

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی