سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه خرید خدمت سربازی تامین اجتماعی

 

شاید برای برخی سربازان دوران خدمت و بیمه مربوط به آن چندان اهمیت نداشته باشد چون سربازی فقط عبور از یک مرحله سخت زندگی برای مهاجرت از کشور است یا اینکه به دلیل داشتن شغل آزاد و عدم علاقه به استخدام شدن در شرکت های دولتی و خصوصی بیمه سربازی چندان اهمیتی برایشان ندارد. اما بسیاری دیگر از سرباز وظیفه ها ترجیح می دهند بعد از خدمت سربازی و دریافت کارت پایان خدمت در یکی از شرکت های دولتی یا خصوصی استخدام شوند؛ بنابراین اینکه بیمه سربازی در بازنشستگی منظور شود اهمیت زیادی برایشان دارد.

در واقع می توان گفت که محاسبه بیمه دو سال خدمت سربازی به معنای تسریع دو ساله در روند بازنشستگی است. اگر خدمت سربازی جزو سوابق کاری و رسیدن سریعتر به دوران بازنشستگی محسوب نشود، ممکن است بسیاری از مردان جوان از گذراندن آن سرباز زنند و به هر چیزی برای فرار از این دوران متوصل شوند.به همین دلیل، قانون گذار برای جلوگیری از این امر و همچنین برای احترام به افرادی که دوسال از بهترین سال های عمر خود را برای خدمت به وطن و کشور خود صرف می کنند، تمهیداتی اندیشیده است که با حفظ شرایطی این دوران جزو سوابق بیمه محسوب شده و به سال های سابقه اضافه شود.دوستان عزیز و مشمولان گرامی در این مقاله می خواهیم در خصوص

آیا بیمه سربازی جزو سوابق بیمه بازنشستگی منظور می شود؟

آیا برای بیمه سربازی باید مبلغی پرداخت شود ؟

شرایط قانونی خرید بیمه سربازی چیست؟

مبلغ پرداختی برای خرید بیمه خدمت سربازی

برای شما دوستان مطالبی جمع آوری نماییم و امیدواریم مطالب امده در این سایت مورد رضایت شما قرار گیرد در صورت دریافت مشاوره تلفنی و یا حضوری می توانید با سامانه صدای مشاور تماس گرفته و از راهنمایی مشاوران باتجربه نظام وظیفه بهره مند شوید.

 

 

 

,,,,,,,,,
 

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور"

 مشاوره دهنده تخصصی نظام وظیفه

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

آیا بیمه سربازی جزو سوابق بیمه بازنشستگی منظور می شود؟

بیمه سربازی در انتهای دوران خدمت در هر شغل یا حرفه ای که باشید جزو بیمه بازنشستگی بوده و به عنوان سوابق کاری منظور می شود. البته شخص باید به جز سابقه بیمه سربازی در بیمه تامین اجتماعی سابقه بیمه دیگری هم داشته باشد و به مدت مشخصی حق بیمه پرداخت کرده باشد .

یعنی افرادی که به جز دو سال خدمت حق بیمه دیگری برای آنها پرداخت نشده باشد نمی توانند در خصوص سابقه بیمه سربازی ادعایی داشته باشند. البته به طور کلی هم این سابقه دو سال بیمه خدمت سربازی برای این افراد کارایی نداشرد، چرا که یک شخص با دو سال سابقه کار نمی‌تواند بازنشسته شود. به همین دلیل این سابقه بیمه در ادامه سوابق بیمه بعدی فرد محاسبه و برای دوران بازنشستگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

آیا برای بیمه سربازی باید مبلغی پرداخت شود ؟

برای اینکه بیمه سربازی جزو سابقه کار محسوب شود شرایطی وجود دارد. بیمه سربازی باید مورد تایید سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد و سازمان تامین اجتماعی هم برای تایید این دو سال حق بیمه و قبول آن برای بازنشستگی، مبالغی را در نظر می گیرد که البته بسته به سال پایان خدمت و ارائه درخواست خرید بیمه خدمت سربازی متفاوت است. شاید دلیل پرداخت این مبلغ این است که سربازان وظیفه در دوران خدمت خودشان مبلغی را برای بیمه پرداخت نمی کنند؛ ضمن آنکه حقوق بگیر سازمان نظام وظیفه هم هستند.

در دوران خدمت سربازی کلیه سربازان دارای دفترچه بیمه بوده و می توانند از کلیه خدمات این دفترچه در بیمارستان های طرف قرارداد نیروهای مسلح استفاده کنند و حتی برخی بیمارستان ها هم کلیه خدمات عادی و تخصصی را به طور رایگان در اختیار آنها قرار می دهد. به همین دلیل  اشخاصی که دوران خدمت سربازی را گذرانده اند، برای جبران این خدمات و نیز به دلیل عدم پرداخت حق بیمه در دو سال خدمت باید مبلغی را به سازمان تامین اجتماعی باید بپردازند تا این دوران جزو سوابق بیمه آنها محسوب شود .سابقه بیمه سربازی برای سربازان قبل از سال 1383 رایگان است.

کسانی که خدمت سربازی را قبل از سال 1383گذرانده باشند به شرط آنکه قبل از خدمت حق بیمه پرداخت کرده باشند و مشغول به کاری باشند که برای آن حق بیمه پرداخت شود، بیمه سربازی آنها هم در ادامه به عنوان سابقه کار محسوب شده و برای قرار گرفتن در سابقه بازنشستگی نیاز به پرداخت مبلغی به سازمان تامین اجتماعی ندارند. قوانین برای این افراد با افرادی که در سال های بعد این دوران را سپری کرده اند متفاوت است .

این اشخاص برای منظور کردن خدمت در سابقه بیمه نیازی به پرداخت هزینه ندارند و فقط باید در زمان مشخص درخواست خود را به سازمان تامین اجتماعی اعلام نمایند. معمولا این امر در سال های پایانی عمر کاری فرد صورت می گیرد. البته بهتر است که هر چه زودتر این کار انجام شود؛ چرا که  ممکن است قوانین تامین اجتماعی تغییر کند.با توجه به اینکه قوانین تامین اجتماعی برای تطبیق با شرایط روز در حال تغییر و انعطاف می باشد شاغلین باید مرتبا اخبار تامین اجتماعی را پیگیری کرده و در صورت تغییر شرایط برای اینکه متضرر نشوند در اسرع وقت اقدامات لازم را برای خرید سوابق بیمه سربازی خود انجام دهند .

 

شرایط قانونی خرید بیمه سربازی چیست؟

به موجب قانون، دوران خدمت سربازی کلیه بیمه شدگان جزو سوابق بیمه ای آنان محسوب می شود. مشروط بر این که تمام شروط 4 گانه ذیل فراهم باشد:

 
1- درخواست توسط متقاضی ارائه شده باشد.

 
2- حق بیمه دوران مذکور پرداخت شده باشد.

 
3- رابطه بیمه ای فرد با سازمان بیمه تامین اجتماعی برقرار باشد.

 
4- در صورتی که بیمه شده قبل از تاریخ تقاضا حداقل«2»سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد.

 

نحوه خرید بیمه سربازی چگونه است؟

طبق قانون کار، نحوه پرداخت حق بیمه دوره سربازی به دو دسته ذیل تقسیم می شود:

الف) کسانی که قبل از تاریخ 1383/1/30 (طبق قانون اصلاح تبصره ماده 14 قانون کار و الحاق یک تبصره به آن) خدمت سربازی را گذرانده اند که از این افراد حق بیمه ای دریافت نمی شود.
به شرط آن که قبل از رفتن به سربازی، اشتغال به کار داشته و حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده اند و پس از سربازی نیز مشمول بیمه تامین اجتماعی باشند.

 
ب) کسانی که پس از تاریخ مذکور به خدمت سربازی اعزام شده اند که از این افراد 7درصد از بیمه شده دوران خدمت به عنوان سهم بیمه شده اخذ می گردد و سهم کارفرما توسط دولت تامین می شود.
 

مبلغ پرداختی برای خرید بیمه خدمت سربازی

مبلغ پرداختی برای خرید بیمه خدمت به منظور اضافه شدن آن به سوابق بیمه ای گفت:‌ میزان پرداخت برای خرید حق بیمه خدمت برای متقاضیان متفاوت است و به ازای هر ماه با توجه به میزان دستمزد و حقوق، متقاضی باید هزینه ای پرداخت کند.در سال های گذشته بیمه شدگان نمی توانستند به صورت قسطی حق بیمه سربازی خود را پرداخت کنند و با توجه به اینکه برخی از آنانشرایط مالی مناسبی برای پرداخت نقدی نداشتند به همین دلیل نمی توانستند اقدام به این امر کنند بنابراین سازمان پرداخت قسطی حق بیمه دوران سربازی را برای متقاضیان فراهم کرد.

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: پس از مراجعه بیمه شده به شعب تامین اجتماعی و ارائه درخواست، بدهی حق بیمه دوران سربازی برای فرد محاسبه و در صورتی که تقاضای تقسیط آن را داشته باشد حداکثر طی 12 ماه قسط بندی می شود و البته ظرف ماه های کمتری نیز بیمه شده می تواند بدهی خود را تسویه کند.

 

نحوه محاسبه حق بیمه

از زمان درخواست متقاضی برای خرید بیمه سربازی دو سال آخر کاری و میانگین حقوق یک ماه وی محاسبه و براساس آن حق بیمه تعیین می شود و در مجموع میانگین دو سال آخر بیمه، زمان تقاضای بیمه شده ضربدر 7 درصد حق بیمه ضربدر مدت زمان طول خدمت دوران سربازی شده و از این طریق مبلغ نهایی حق بیمه محاسبه و مشخص خواهد شد. چنانچه طی دو سال آخر میانگین حقوق وی حداقل 712 هزار تومان باشد در 7 درصد ضرب شده و 50 هزار تومان حق بیمه وی می شود که در 24 ماه خدمت سربازی ضرب شده و یک میلیون و 200 هزار تومان مبلغ حق بیمه متقاضی برای بیمه سربازی است که می تواند قسط بندی شود.

در حال حاضر این طرح در شعب تامین اجتماعی اجرایی می شود و روزانه افراد زیادی برای خرید بیمه مراجعه می کنند. یکی از شروط خرید بیمه سربازی بیمه بودن فرد در زمان ارایه درخواست و همچنین داشتن دو سال سابقه بیمه است.





 

 

 

منبع:نحوه خرید خدمت سربازی تامین اجتماعی

 

 

 

 

استعلام وضعیت نظام وظیفه-کد سخا نظام وظیفه-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 97 -وضعیت نظام وظیفه|سامانه سخا نظام وظیفه-سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه تهران -درگاه نظام وظیفه نظام وظیفه و سربازی -کد سخا نظام وظیفه چند رقم است؟-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی -نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی  -مراحل خروج از کشور دانشجویان -ثبت نام آزمون نظام مهندسی 97 - زمان آزمون نظام مهندسی 97 نوبت دوم -مشاهده سوابق بیمه خدمت سربازی -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -شرایط خرید سربازی  -مشاوره انلاین نظام وظیفه -سامانه سخا نیروی انتظامی - شرایط خرید خدمت سربازی -امریه-مهلت ثبت نام لاتاری 2020 -امریه شرکت نفت -امریه وزارت علوم -خرید خدمت سربازیدانشگاه اطلاعات و امنیت ملی - ایثارگران ارتش - تکمیل ظرفیت 97 -لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش -پیگیری محل اعزام به خدمتتخمین رتبه بر اساس رشته و دانشگاه- کارت ایثارگری به چه کسانی تعلق میگیرد-

 معافیت تحصیلی -مدارک لازم برای ویزا کربلا کارت ایثارگری -زمان آزمون نظام مهندسی 97 -خرید خدمت سربازی-تلفن پاسخگویی سازمان نظام وظیفهنظام وظیفه-

درگاه خدمات الکترونیک نظام وظیفه و سربازی-مشاوره نظام وظیفه-خروج از کشور مشمولین-اعزام به خدمتوضعیت نظام وظیفه-معافیت پزشکی چشم-شهریه پرستاری دانشگاه آزاد -پادگان لویزان-دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری 97-دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97