سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره معافیت طلاق صوری

مشاوره معافیت طلاق صوری

 

اما در باطن زن و شوهر به مقاصدی جز عدم‌تفاهم از یکدیگر جدا می‌شوند. به‌عنوان مثال برخی از زنان به قصد دریافت مستمری پدر یا برخی از مادران به منظور معافیت پسرشان از گذران دوران سربازی برچسب طلاق را بر پیشانی خود می‌چسبانند. واقعیت آن است که هیچ‌راهی برای شناسایی مقصد اصلی یک زوج برای طلاق وجود ندارد و یکی از مهم‌ترین دلایل این امر نقصان قانونی قوانین فعلی طلاق به‌ویژه طلاق‌های‌توافقی است.

امروز پاک کردن نام شوهر یا همسر از شناسنامه فقط اراده و توافق دوجانبه می‌خواهد، حتی لازم نیست برای دریافت این مجوز زحمت زیادی بکشید. در یک کلام اگر دو طرف موافق جدایی باشید در کمتر از یک هفته به‌راحتی آب‌خوردن قادرید بنیان یک زندگی مشترک را از هم بپاشانید و هیچ‌کس خبردار نمی‌شود قصد واقعی شما برای طلاق چیست. آیا واقعا با همسر خود تفاهم ندارید یا آنکه مقاصد دیگری را در ذهن می‌پرورانید.دوستان همراه اگر سوالی در خصوص طلاق صوری داشته باشید میتوانید با شامانه صدای مشاور تماس حاصل کرده و از راهنمایی این مشاوران بهره مند شوید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

مشاوره معافیت طلاق صوری

حتی شاهدان و داوران طلاق نیز به مانند گذشته از اقوام و آشنایان نیستند، آنها تاکنون حتی نام شما را نشنیده‌اند،اما به‌راحتی حکم عدم‌تفاهم شما با همسرانتان را صادر می‌کنند. در حال‌حاضر شهادت طلاق شغلی درآمدزا محسوب می‌شود. شاهدان طلاق می‌توانند افرادی کاملا غریبه باشند که با پرداخت اندکی پول حاضر به شهادت طلاق زوجین هستند و با اشتیاق به خواندن صیغه‌نامه طلاق میان زوجین گوش می‌سپارند.

گزینه بهتر زوجین برای طلاق به‌دلیل مشکلات و دردسرهای طلاق‌های خلع و مبارات، طلاق توافقی است. دلیل نیز روشن است؛ هنگامی که مرد راضی به طلاق همسر خود نباشد،او را درگیر فرایند قانونی بسیار پیچیده و طولانی می‌کند که گاهی حاصلش جز ماه‌ها و سال‌ها سرگردانی در راهروهای دادگاه خانواده نیست. حتی اگر مرد راضی به طلاق باشد هم طلاق‌های خلع و مبارات دوره طولانی‌تری نسبت به طلاق توافقی دارند. بنابراین اکثر زوج‌های جوان برای راحت‌تر شدن فرآیند طلاق به طلاق‌توافقی دست می‌زنند. براساس آمار و اطلاعات در چند سال گذشته عوامل اقتصادی و همچنین آسیب‌های‌اجتماعی مانند اعتیاد در صدر عوامل‌طلاق در داخل کشور بوده‌اند.

 

 

 

طلاق آسان و دردسرساز

تحمل فشارهای اقتصادی واقعا آسان نیست، تصور کنید زن و شوهری را که به‌سختی روزگار می‌گذرانند و در تامین نان شب خود مانده‌اند. این د‌ر‌حالی است که زن قادر به استفاده از حقوق بازنشستگی پدر مرحوم خود در صورت عدم تاهل است. روشن است آنها به‌دنبال راهی برای گذران خرج زندگی هستند و راه‌حل بهتری جز توسل به طلاق‌‌صوری ندارند، زیرا در این صورت آنها تنها به‌صورت قانونی از یکدیگر جدا می‌شوند. در طلاق رجعی زن خواهان مهریه‌اش است، بنابراین امکان رجوع مرد ایجاد شده و زن حق ارث و نفقه را دارد. بنابراین آنها محرم یکدیگر باقی می‌مانند و حتی همچنان در یک خانه کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. در واقع زندگی آنها از لحاظ شرعی مشکلی ندارد، اما فعلی غیرقانونی است. زندگی آنها به نسبت گذشته یک تفاوت بزرگ دارد و آن نبود یا کاهش مشکلات مادی آنهاست. زن اکنون دیگر به‌عنوان یک زن مطلقه از حقوق بازنشستگی پدر خود بهره‌مند است و یک زندگی مشترک از فنا نجات یافته است. آیا رفع اینگونه مساله اقتصادی خانواده بی‌اشکال است؟ قطعا خیر. این کار به‌نوعی دور زدن محرز قانون است، اما سوال مهم اینجاست. چرا خلل و فرج قانونی در مورد طلاق تا به این میزان در ایران بالا است که افراد قادرند به‌راحتی قانون را دور بزنند؟ آیا زمان آن نرسیده که فکری به حال شرایط طلاق در ایران کنیم؟

 

 

دور زدن قانون تنها مشکل نیست

فرض، الزام تمام افراد جامعه بر رعایت قانون است، اما اینجا جدال عقل و قلب با یکدیگر آغاز می‌شود. عقل حکم به عدم انجام کار غیرقانونی می‌دهد و قلب حامی حفظ و حمایت از یک رابطه زناشویی به دور از مستندات‌قانونی است. مساله اصلی مشکلات محرز قانون فعلی طلاق است. طلاق توافقی نیز مشکلات زیادی برای جامعه به‌همراه آورده است که بالا رفتن آمار طلاق تنها کوچکترین آنهاست. قطعا میزان افرادی که با نیات فوق‌الذکر قصد طلاق دارند، زیاد نیست، اما تکلیف زندگی‌هایی که با توافق نابخردانه پایان می‌پذیرند چه می‌شود؟ در حال‌حاضر سرعت فرآیند طلاق‌توافقی به حدی بالا است که اجازه هر‌گونه تامل و اندیشه‌ای را از طرفین در مورد عواقب تصمیم‌شان می‌گیرد. زن و شوهری را تصور کنید که در اوج بحرانی‌ ‌خانوادگی و عصبانیت‌های ناشی از دعوا‌های مفصل، قیل و قال و حاشیه به سرعت تصمیم به طلاق می‌گیرند و گاهی در کمتر از یک هفته به قول خودشان از دست یکدیگر راحت می‌شوند. بعد از آن چه؟ چه کسی تضمین کند آنها در کمتر از یک ماه پس از طلاق از کرده خود پشیمان نباشند؟ البته اکنون زوجین خواهان طلاق توافقی باید در چند جلسه اجباری مشاوره قبل از طلاق شرکت کنند، اما همچنان برگزاری این دوره‌های مشاوره دلیل کافی و لازم برای بازگشت آنها به زندگی مشترک نیست.

 

 

شرایط طلاق توافقی را سخت کنید

یک حقوقدان با اشاره به معضلات قانونی طلاق توافقی در ایران می‌گوید: به کاربردن لفظ طلاق‌صوری از نظر کاربردی درست است، اما از نظر حقوقی صحیح نیست. نعمت احمدی می‌افزاید: طلاق به دو صورت رجعی و خلع است و عموم طلاق‌های صوری، طلاق‌های رجعی است، در واقع طرفین با توافق یا بدون توافق به دادگاه مراجعه کرده و درخواست طلاق می‌دهند. حکم طلاق صادر شده و به‌صورت ظاهری در قباله ازدواج یا طلاق‌نامه درج می‌شود. او تاکید می‌کند: زوجین در همان روز به یکدیگر رجوع می‌کنند، اما رجوع خود را به‌صورت قانونی ثبت نمی‌کنند. در واقع کار آنها از نظر شرعی درست است. عدم ثبت رجوع اشکال قانونی دارد، اما فعل حرامی صورت نمی‌گیرد. احمدی خاطرنشان می‌کند: این نوع طلاق‌ها نوعی سوءاستفاده از قانون را در ظاهر همراه خود دارند، زنی که صیغه نامه خود را به سازمان تامین‌اجتماعی می‌برد و اعلام می‌کند دیگر کفیل خرجی ندارد و مستمری پدر بازنشسته خود را طلب می‌کند؛ اگر شرایط اقتصادی زوجین بسامان بود هرگز دست به این عمل خلاف قانون ‌می‌زد؟!

 

 

 

معافیت کفالت مادر


معافیت کفالت مادر یکی از معافیت هایی است که امروزه بسیاری جوانان از همین طریق معافیت خود ر ا گرفته و کارت معافیت دریافت می کنند . همانطور که می دانید برای گرفتن معافیت کفالت مادر شرایط مهمی لازم است که در ادامه با هم راجع به آن ها بیشتر خواهیم خواند . یکی از شرایط مهم گرفتن کفالت مادر و استفاده از معافیت کفالت مادر ، نبود پدر مشمول می باشد . حال اینکه ممکن است پدر مشمول در قید حیات نبوده باشد یا این که مادر و پدر مشمول از هم جدا شده باشند . هم چنین معافیت کفالت مادر می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد .

این نکته نیز ضرورت دارد که بدانید مشمول استفاده از معافیت کفالت مادر نباید برادر تنی بالاتر از 18 سال از خود داشته باشد . یا اینکه اگر برادری بالای 18 سال داشت باید شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی تایید کنند که برادر دوم شرایط و توانایی مراقبت از مادر خود را ندارد .

یکی دیگر از شروط اصلی گرفتن معافیت کفالت مادر نداشتن هیچ گونه غیبت می باشد . مشمولین باید برای گرفتن کفالت مادر قبل از رسیدن به سن مشمولیت اقدام کنند تا وارد غیبت نشوند .  البته این نکته نیز مهم است که بدانید مشمولین در خال تحصیل با داشتن معافیت تحصیلی نیز می توانند  برای معافیت کفالت مادر اقدام کنند .

 

 

سوالات مشاوره طلاق

  •     از من تقاضاهای جنسی نامتعارف دارد
  •     از نظر جنسی با هم تفاهم نداریم (سرد مزاج/گرم مزاج است)
  •     دست بزن دارد
  •     بدبین است
  •     معتاد است ، طلاق بگیرم؟
  •     خانواده همسرم در زندگی مان دخالت می کنند…
  •     همسرم به من خیانت می کند…
  •     همسرم نسبت به من سرد است …
  •     حس می کنم علاقه ای به من ندارد…
  •     مشکلات مالی داریم…
  •     مشکلات ارتباطی داریم…
  •     او مرا نمی فهمد… هیچ تفاهمی نداریم ، چرا باید با او زندگی کنم؟
  •     چشم چران است ، توجهش به سایر افراد بیشتر از من است…
  •     حالا هم دست کمی از طلاق نداریم ، از نظر عاطفی از هم جدا شده ایم!
  •     آیا با طلاق شرایط زندگیم ایده ال میشود ؟
  •     سرنوشت فرزندانم پس از طلاق چه میشود ؟
  •     چند درصد پس از طلاق امکان ازدواج موفق وجود دارد؟
  •     آیا راهی برای طلاق نگرفتن و به وجود آوردن شرایط جدید زندگی وجود دارد ؟

 

 

 

 

طلاق صوری برای معافیت فرزند

چند سالی است که طلاق در خانواده‌ها معنای دیگری دارد! زوجین با هدف‌های مختلفی به دادگاه‌ها مراجعه کرده و دادخواست طلاق می‌دهند؛ مستمری‌های تامین اجتماعی، معافیت از سربازی فرزندان پسر، اقامت گرفتن در کشورهای خارجی، تحت حمایت ستاد دیه قرار گرفتن و همچنین تحت پوشش کمیته امداد رفتن ازجمله دلایل نوظهور زوجین برای جدایی است!

البته برای معافیت سربازی شرایطی اعم از کفالت، سلامتی و... قرار داده بودند که تا بخواهید از این قوانین آنقدر سوءاستفاده شد که اگر کسی هم واقعا حقش باشد، نمی‌تواند به سادگی از حق خود استفاده کند؛ پدر و مادر از هم جدا می‌شدند و پسر کفالت مادر مطلقه خود را به عهده می‌گرفت و از قانون کفالت استفاده می‌کرد و از سربازی معاف می‌شد که البته به تازگی با خبر شدیم این روش از معافیت لغو شده است

 

 

سوءاستفاده از قانون مستمری‌های تامین اجتماعی

متاسفانه این قضیه طلاق‌های صوری به سازمان تامین اجتماعی و دیگر صندوق‌های بازنشستگی هم کشیده شده است.

در قانون تامین اجتماعی و دیگر صندوق‌ها مثل سازمان بازنشستگی کشوری یا سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، قانونی وجود دارد که برگرفته از قوانین پایه‌ای بیمه‌ای کشور است، به این مضمون که اگر مستمری‌بگیر فوت کند و دختر وی شاغل نباشد و از سن قانونی بالاتر باشد و ازدواج هم نکرده باشد می‌تواند از مستمری پدر یا مادر خود استفاده کند.واضح است این قانون برای دخترانی گذاشته شده است که بعد از فوت پدر یا مادر و نبود همسر، پشتیبان مالی ندارند و قانونگذار برعکس پسران با علم به مشکلاتی که برای یک دختر بدون درآمد ممکن است به وجود بیاید این قانون را گذاشته است.

اما این چند ساله تمامی صندوق‌های بیمه‌ای با پدیده‌ای روبه‌رو شده‌اند به نام طلاق صوری برای استفاده از مستمری! در این حالت بعد از فوت بیمه شده اصلی که مستمری بگیر یا بیمه شده سازمان است، دختر یا دختران وی که ازدواج کرده‌اند به صورت دروغین و البته کاملا قانونی از همسر خود طلاق می‌گیرند و بعدا صیغه مادام العمر می‌خوانند و دوباره با هم زندگی می‌کنند.

حتی برخی چند مدت برای فرار از دید بازرسی‌های مرسوم از هم جدا زندگی می‌کنند و بعد از برقراری مستمری، دوباره در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی می‌کنند. این اتفاق باعث شده است میانگین سن کلی دریافت مستمری به نسبت دوران پرداخت حق بیمه به صورت بی‌سابقه در حال بالا رفتن باشد که این موضوع عواقب بدی برای تمامی صندوق‌های بیمه‌ای و در نتیجه بیمه‌شدگان دیگر دارد










منبع:مشاوره معافیت طلاق صوری

 

 

 

آیا نظام قدیمی ها می توانند در کنکور 99 شرکت کنند-هزینه گرفتن پاسپورت-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی98 -میزان حقوق سربازان بر حسب مدرک تحصیلی98 -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-شرایط استخدامی نیرو انتظامی زن در سال 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98زمان و شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی  98 - 99-نحوه اطلاع از محل خدمت سربازی-نحوه دریافت کارت ایثارگری-هزینه گرفتن پاسپورت 98-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی-لیست بهترین پادگان های ایران-شرط معدل ورود به هنرستان-تاریخ واریز حقوق سربازان نظام وظیفه 98 -شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 98 -ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98 -ثبت نام آزمون سردفتری اسناد در سال 98  99 -مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی در سال  98 - وام خودرو جانبازان سال -کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمتو سیما 98 - 99