سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت انتخاب رشته دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری

تفاوت انتخاب رشته دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری

 

 

 Image result for ?تفاوت انتخاب رشته دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری?‎

 

 

نکته اول در انتخاب رشته دانشگاه آزاد، انتخاب های شما به ترتیب اولویت مورد بررسی قرار می گیرید و سیستم انتخاب رشته تا وقتی تمامی انتخاب های شما را بررسی نکند به برگه انتخاب رشته داوطلب بعد از شما مراجعه نمی کند.
نکته دیگر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد فقط و فقط تراز شما در زیر گروه مربوط به آن رشته محل انتخابی اهمیت دارد و با رتبه در سهمیه و رتبه کشوری شما در کنکور کاری ندارد. پس انتخاب رشته صرفا باید براساس تراز قبولی شما باشد و در صورتی که با کارنامه سال گذشته مقایسه می کنید به تراز قبولی افراد در رشته مورد نظر در زیرگروه مربوطه توجه کنید. توجه کنید که رشته محل هایی که می خواهید انتخاب کنید حتما باید تراز قبولی در آن رشته را با تراز زیر گروه مربوط به آن در کارنامه خود مقایسه کنید. 


برای اطلاع بیشتر در خصوص

تفاوت انتخاب رشته دانشگاه آزاد با انتخاب رشته سراسری

 

سهمیه های مورد پذیرش در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97

 

 

 انتخاب رشته در دانشگاه آزاد چه شباهت‌ها و چه تفاوت‌هایی با دانشگاه سراسری دارد

 

آیا شانس قبولی دانش آموزان در دانشگاه آزاد نسبت به سراسری بیشتر است

 

می توانید این مقاله را مطالعه نمایید یا با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید

 

 

,,,,,,,,,

"سامانه صدای مشاور "

مشاوره دهنده تخصصی دانشگاه ها

برای تماس با مشاورین ما کافیست از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

تفاوت انتخاب رشته دانشگاه آزاد با انتخاب رشته سراسری

 

 

در مورد تفاوت انتخاب رشته دانشگاه آزاد با انتخاب رشته سراسری، تعداد انتخاب های شما در انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد. شما فقط حق انتخاب 20 رشته محل را دارید، که از بین این 20 عدد شما باید حالت خوشبینانه، واقع بینانه و بدبینانه را انتخاب کنید تا بتوانید از قبولی در دانشگاه کاملا مطمئن شوید.

انتخاب خوشبینانه: انتخابی است که تزار شما بین 100 تا 500 نسبت به تراز قبولی سال گذشته در زیرگروه مربوطه کمتر باشد.

انتخاب واقع بینانه: انتخابی که تراز شما نسبت به تراز قبولی سال گذشته 100 بیشتر و 100 کمتر باشد.

انتخاب بدبینانه: انتخابی که تراز قبولی شما بین 100 تا 500 بیشتر از تراز قبولی سال گذشته باشد.

 

 

سهمیه های مورد پذیرش در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 


در این دانشگاه سهیمه ایثارگران و سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته تاثیر مثبت دارد.
به طور خلاصه سهمیه ایثارگران صرفا برای داوطلبان مشمول سهمیه ایثارگران 25 درصد است. ولی امسال دانشگاه آزاد برای داوطلبان با سهمیه ایثارگری 5 درصد نیز امتیاز مثبت قائل شده است.
برای داوطلبان با سهمیه 25 درصد، پذیرش در دانشگاه آزاد به گونه ای است که فرد باید 80-85 درصد از تراز قبولی نفر آخر را در رشته های غیرپزشکی و در 85-90 درصد در رشته های پزشکی را کسب کرده باشد.

کنکور سراسری و آزاد فقط یک بار در هر شاخه در سال برگزار می‏شود و صرفاً جنبه ی سنجشی دارد که در نهایت هدف آن غربال کردن داوطلبان و رتبه بندی آن‏ها جهت پذیرش در دانشگاه‏¬ ها است.انتخاب گرایش/شهر در کنکور سراسری و آزاد تفاوت بسیاری زیادی با هم دارند، هم در درس ها و هم ضرایب (بیشتر رشته ها) و هم در پذیرش دانشجو، که باید با مطالعه کامل درباره رشته مورد نظر اقدام به انتخاب رشته و گرایش کرد. 
ترقیّات روزافزون بشر و سرّ و تکامل صنعت ، بشر را بر آن می دارد که در پی کسب و کمال بکوشد و لازمه ی زندگی امروزه داشتن معلومات خوب و صحیح می باشد .


 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97

 

 

تمامی داوطلبانی که در کنکور دانشگاه آزاد شرکت کرده اند در نیمه دوم شهریور 97 می توانند با مراجعه به سایت نتایج و کارنامه قبولی خود را دریافت کنند. پس از اعلام شدن نتایج نهایی داوطلبانی که در انتخاب رشته مورد نظر خود قبول شده اند در زمان تعیین شده به صورت حضوری باید به دانشگاه قبولی مراجعه کرده و ثبت نام نهایی خود را تکمیل کنند

 

پاسخ به سوالات رایج داوطلبان

 

 انتخاب رشته در دانشگاه آزاد چه شباهت‌ها و چه تفاوت‌هایی با دانشگاه سراسری دارد

 


 وجه مهم مشترک در هر دو انتخاب استفاده از کارنامه آزمون سراسری است یعنی ملاک برتری دانش آموزان بر یکدیگر این است که رتبه و نمره بهتری درآزمون سراسری کسب کرده باشند. اما در روند انتخاب رشته، عنوان رشته‌ها و ظرفیت پذیرش تفاوت اساسی وجود دارد. در دانشگاه آزاد تعداد انتخاب‌ها بسیار محدودتر است و به جای 150 کد رشته فقط 20 کد رشته را می‌توانیم انتخاب کنیم



 

آیا شانس قبولی دانش آموزان در دانشگاه آزاد نسبت به سراسری بیشتر است

 

 

 با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از متقاضیان یک رشته خاص در دانشگاه سراسری جذب می‌شوند طبیعی است که برای دانش آموزانی که در رتبه‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند این شانس افزایش می‌یابد. اما این در صورتی است که انتخاب رشته با دقت و درستی انجام گیرد. با توجه به کاهش تعداد رشته شهرها به 20 انتخاب در دانشگاه‌ آزاد و کمتر بودن تعداد مراکز آموزشی نسبت به دانشگاه‌های سراسری، اگر داوطلبان در انتخاب رشته خود دقت کافی نداشته باشند نخواهند توانست از این موقعیت به درستی استفاده کنند.





 

دفترچه سربازی ?? دفترچه نظام وظیفه-دفترچه خدمت سربازی-نحوه دانلود دفترچه سربازی-برگ سبز سربازی-تارخ اعزام به خدمت سربازی-مراحل اقدام به خدمت سربازی-نحوه اقدام به خدمت سربازی-مدارک لازم جهت اعزام به سربازی-نحوه اطلاع از محل خدمت سربازان-میزان حقوق 

 

خرید خدمت ?? خرید خدمت 97-سوالات متداول خرید خدمت سربازی-شرایط اقساطی خرید خدمت-دفترچه خرید خدمت-نرخ خرید خدمت سربازی-مشاوره خرید خدمت سربازی-خرید خدمت سربازی 

 

 

معافیت سربازی ?? معافیت خدمت سربازی-سوالات متداول معافیت خدمت سربازی-مراحل گرفتن معافیت خدمت سربازی-معافیت سربازی-مدارک لازم برای معافیت های خدمت سربازی-تفاوت معافیت موقت و معافیت دائم خدمت سربازی-شرایط معافیت مشمولان غایب-مشاوره معافیت خدمت سربازی-وکیل جهت گرفتن معافیت-معافیت حین خدمت-شرایط معافیت سربازان