سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های باور نکردنی معافیت از سربازی 97 98

معمولا پسرانی که درس خو د را به اتمام رسانه یا در حال تموم کردن کارشناسی خود می باشند اولین فکری که به ذهنشان میرسد این است که چگونه و با چه روشی خود را از خدمت سربازی معاف کنند در این بین هستند کسانی که علاقه مند به خدمت سربازی هستند اما به هر حال ما در این مقاله چند راه معافیت سربازی را در  اختیار شما عزیزان گذاشته ایم تا کمی از دغدغه های شما کم کنیم اما این را هم باید ذکر کنیم که خدمت سربازی یک وظیفه است و باید انجام شود هر چند سخت و طاقت فرسا که البته این روزها به شکل قابل توجهی از ان سختیه سربازی کاسته شده است لذا در صورت سوال و یا ابهامی در این خصوص می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید و با مشاوران تخصصی نظام وظیفه مرکز سامانه صدای مشاور در ارتباط باشید .

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 Image result for ?معافیت تبصره 6 بهزیستی?‎

 

خدمت سربازی با هدف آماده‌ سازی افراد برای دفاع از امنیت ملی در نظر گرفته شده است، حال آن‌که این موضوع آنچنان که باید و شاید تحقق نمی‌پذیرد چرا که 2 تا 3 ماه گذراندن آموزش‌های نظامی نمی‌تواند سربازان کشور را برای دفاع، آماده سازد و بی‌شک این موضوع باید مورد بررسی و اِعمال تغییرات گسترده‌ای قرار گیرد.از دیگر سو، متاسفانه شاهد وارد آمدن برخی آسیب‌های رفتاری نیز در دوران سربازی بوده و هستیم که نمی‌توان آن را انکار کرد. اشاعه‌ی بعضی ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی همچون، اعتیاد، تغییرات رفتاری و... بخش لاینفکی از این دوران به حساب می‌آید که البته با تدابیر و نظارت بیش از پیش مسئولین مربوطه رو به کاهش است.




بسیاری از افرادی که در مرز ورود به خدمت سربازی قرار دارند، تمام توان خود را به‌کار می‌گیرند تا به هر نحوی؛ یا از این دوره معاف و یا آن را خریداری کنند. در این مسیر؛ هر روزه شاهد اتفاقات خاصی نیز بوده‌ایم. برخی با استفاده از انواع داروها سعی می‌کنند خود را به یک بیماری خاص مبتلا کرده و معافیت را دریافت کنند! گروهی دیگر با کشیدن بخش عمده‌‌ای از دندان‌های خود این مسیر را امتحان می‌کنند و برخی دیگر...  به هر حال مهم تفکری است که موجب شده تا افراد، حاضر به آسیب رساندن به خود شوند تا شاید از گذراندن این 2 سال معاف شوند.


در این شرایط به نظر می رسد که مسئولان نظام وظیفه درصدد تصویب قوانینی هستند که بیشتر مشمولان را معاف کند. معافیت سه برادری به همین دلیل تصویب شد و البته به تازگی با یک منع جدید قانونی قرار شد دوباره اجرا شود؛ موافقت ستاد کل نیورهای مسلج. با این حال تاکنون 430 هزار نفر با توجه به قانون سه برادری معاف از سربازی شده اند. ضمن اینکه گفته شده ممکن است در شرایطی، معافیت دوبرادری هم اجرا شود. هرچند سازمان نظام وظیفه می گوید فعلا خبری از معافیت دوبرادری نیست. به گفته سردار کمالی، جانشین معاونت انسانی ستاد کل نیروهای مسلح،  براساس پیش بینی ها مشخص شد که اگر طرح معافیت دو برادری اجرایی شود در مرحله اول 100 هزار نفر و در مراحل بعدی هر سال 70 هزار نفر می توانند از این معافیت استفاده کنند: "ولی با توجه به اینکه با روند رو به نزول افراد ذکور در کشور مواجه هستیم و با گسترش دانشگاه ها این طرح تا اطلاع ثانوی اجرایی نخواهد شد و افراد نباید منتظر استفاده از معافیت دو برادری بمانند چرا که دچار غیبت خواهند شد."



معافیت افراد خارج از کشور

افرادی که تا سال 82 از کشور خارج شده اند و حداقل دو سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند می توانند با پرداخت مبلغ 50میلیون ریال معافیت دایم بگیرند. مشمولانی که بعد از سال 83 از کشور خارج شده اند نیز اگر دانشجوی یکی از دانشگاه های خارج از کشور باشند و تا پایان شهریور ماه سال 85 نیز از کشور خارج شده اند، به شرط آنکه یکی از دانشگاه های داخلی آنها را پذیرش کند، می توانند به کشور آمده و در دانشگاه داخلی بدون اینکه غیبت سربازی داشته باشند، ادامه تحصیل دهند. 


معافیت های کفالت

اگر پدر 59سال تمام و بالاتر داشته باشد و مشمول، برادر بالای 18سال نداشته باشد؛ پدر کمتر از 59سال داشته باشد اما به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی، نیازمند مراقبت باشد؛ مادر فاقد همسر (همسر مادر فوت شده یا از یکدیگر طلاق گرفته باشند) یا شوهر مادر (ناپدری مشمول) که بیش از 70سال سن داشته باشد یا به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی بیمار و نیازمند به مراقبت باشد؛ پدربزرگ (پدری یا مادری) که فرزند پسر نداشته و بالای 70سال سن دارد یا به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند مراقبت باشد، در صورتی که نوه پسر بالای 18سال دیگری نداشته باشد؛ داشتن مادربزرگ (پدری یا مادری) فاقد همسر و فرزند پسر؛ داشتن برادر بالای 18سال فاقد همسر، فاقد فرزند سالم بالای 18سال و فاقد پدر که به تشخیص شورای پزشکی نیازمند مراقبت باشد؛ مشمول خواهر بیمار بالای 18سال فاقد پدر، همسر و فرزند و نیازمند مراقبت به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی داشته باشد؛ داشتن خواهر مجرد ازدواج نکرده، فاقد پدر دارای سن 18 تا 24سال تمام و داشتن خواهر و برادر زیر 18سال صغیر فاقد پدر، مواردی است که مشمول با داشتن این شرایط از خدمت معاف می شود. 


معافیت های پزشکی

معافیت های پزشکی هم ماجرایی دارد و بسیار پیچیده تر از معافیت های دیگر است. نداشتن کفایت رشد و نمو جسمی و عضلانی کافی که موجب ناتوانی در انجام تکالیف نظامی می شود، منجر به معافیت دایم خواهد شد. پایین افتادگی احشاء توام با اختلالات عملی نیز منجر به معافیت دایم مشمول می شود.
مشمولان مبتلابه بیماری های غدد مترشحه داخلی نیز با توجه به نوع بیماری که به آن مبتلاهستند از معافیت استفاده می کنند. برخی بیماریهای غده تیرویید، غدد پاراتیرویید، بیماریهای غدد بیضه، بیماریهای تغذیه و متابولیک، امراضی هستند که شامل را از خدمت معاف می کنند. برخی بیماری های پوستی مثل انواع اگزماهای وسیع و شدید، عفونت های قارچی عمیق و وسیع پوست، هیپرییدروز (عرق کردن کف دست) شدید، پسوریازیس کف دست و پا و پسوریازیس های شدید و گسترده وانور سه، سل های پوستی، هیپودرمیتهای ندولر شدید و منتشر و مقاوم و توام با علایم سیستمیک و... بیماری های پوستی ای هستند که منجر به معافیت دایم می شوند.
در مورد بیماری های عصبی هم اختلالات استحاله ای سلول های عصبی مثل فریدریش و...؛ اختلالات تعادلی مخچه ای معاف دایم، انواع میلیت های شدید و سکل آنها، بیماری ام اس، انسفالیت ها و انسفالویاتی ها در صورتی که عوارض جسمی یا روانی پایدار و ناتوان کننده داشته باشد، انواع صغر عضلانی بزرگ مشروط بر اینکه اختلال شدید و مشهود ایجاد کرده باشد


ماجراهای پیچیده معافیت از سربازی

از بین تمام معافیت ها،معافیت های پزشکی هم ماجرایی دارد و بسیار پیچیده تر از معافیت های دیگر است.حالا واقعا کدام بیماری ها شما را از خیر یا شر دوران آش خوری خلاص می کند؟برای پیدا کردن پاسخ این پرسش به سراغ پزشکان ناجا رفتیم. سرپرست مرکز معاینات بهداری کل ناجا می گوید: هر بیماری باعث معافیت نمی شود چراکه بیماری ها بسته به آسیب روحی و جسمی که به بدن فرد می رسانند باعث معافیت می شوند .در واقع وقتی فردی می خواهد به سربازی برود باید به پزشک مراجعه کند تا آنجا به این نتیجه برسند که فرد معاف می شود یا نه,علاوه براین یک سری خود اظهاری ها از سوی فرد مشمول صورت می گیرد، سابقه پزشکی خود را می گوید همه این ها در کنار هم باید در نظر گرفته و بررسی شود.

نوایی معتقد است: موقعی می گوییم کسی معاف از خدمت است که یا ضرر برای خود فرد داشته باشه یا خدمتش برای سازمان موردنظر مفید نباشد.مثلا ممکن است فردی با وجود بیماری روحی روانی علاقمند به گذراندن این دوران باشد ولی ما در معاینات ابتدایی مانع از خدمت این فرد می شویم چون دادن اسلحه به دست این فرد هم برای خودش میتواند خطر داشته باشد و هم برای سایرین.

چند نوع معافیت داریم؟

سید محمدرضا سید احمدیان دکترای روانشناسی معاون امداد بهداشت درمان ناجا در مورد بیماری هایی که افراد را از سربازی معاف می کند این گونه توضیح داد: بیماری ها به سه دسته خفیف، متوسط و شدید تقسیم می شوند که نوع شدید یا متوسط به بالای آن ها بیماری های مشمول معافیت را می آورد.اما به طور کلی گروهی از افرادی هستند که با رفتن به خدمت سربازی بیماریشان تشدید می شود ، این افراد معاف می شوند.گروه بعد کسانی هستند که فقط از رزم معاف می شوند یعنی به سربازی می آیند خدمت هم کنند اما در این دوران کارهای رزمی کمتر انجام می دهند.معاون امداد بهداشت درمان ناجا عنوان کرد: سایت سازمان نظام وظیفه عمومی از جمله منابع معتبر اطلاع رسانی از بیماری هایی است که معافیت می آورند.البته کتاب های مختلفی هم راجع به قانون آیین نامه معافیت از سربازی موجود است.

 

کدام بیماری ها شما را معاف می کند؟

سید محمدرضا سید احمدیان دکترای روانشناسی معاون امداد بهداشت درمان ناجا در این مورد گفت: بیماری ها بر اساس سیستم ها و ارگان های مختلف بدن مانند دستگاه بینایی، استخوان، اعصاب و روان، گوش و حلق و بینی، قلب و عروقی، سیستم تنفسی، روماتولوژی، غدد و ... تقسیم بندی می شوند.یعنی همانطور که در بدن دستگاه های مختلف داریم بیماری های مربوط به هر دستگاه به صورت جداگانه در منابع معتبر ذکر شده است و در واقع این بیماری ها دربرگیرنده 16 سیستم بدن است 





اگر فردی وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص نکرده باشد چه محرومیت‌هایی شامل حال او می‌شود؟

 برابر ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی، انجام امور زیر در مورد مشمولین وظیفه عمومی مستلزم ارایه مدرک دالّ بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان می‌باشد:     

الف: شرکت در آزمایشات رانندگی و اخذ گواهینامه.

ب: دریافت هر گونه وام و کمک‌های کشاورزی و صنعتی و دامداری و مسکن از طریق بانک‌ها و وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادهای قانونی.

پ: کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن‌های قانونی.

ت: تحویل اصل گواهینامه یا پایان نامه دوره‌های تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارتخانه مربوطه.

ث: صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت‌های تعاونی.

ج: دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی.

چ: - استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت) در وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادهای قانونی و شرکت‌های دولتی.  



پرسش و پاسخ در خصوص معافیت ها

 اقدام اولیه مشمولانی که تقاضای معافیت پزشکی را می‌نمایند چیست؟     

مراجعه به دفاتر پلیس +10 و اخذ دفترچه راهنما و تکمیل اوراق مربوط به معافیت پزشکی و تحویل مدارک تکمیل شده به دفاتر پلیس+10 مربوط.     

            
مشمولی توسط پزشک اولیه معاینه و سالم تشخیص داده شده آیا می‌تواند به نظر پزشک اولیه اعتراض کند؟     

در صورت داشتن بیماری می‌تواند اعتراض نماید.     
          

آیا مشمولین در حین تحصیل می‌توانند تقاضای معافیت پزشکی نمایند؟     

مشمولین تا زمانی که اشتغال به تحصیل دارند نمی‌توانند از معافیت پزشکی برخوردار گردند.     

                  

مشمولی در حین خدمت تقاضای معافیت پزشکی می‌نماید آیا می‌تواند از طریق معاونت وظیفه عمومی اقدام کند؟     

 خیر- فقط از طریق یگان خدمتی باید به وضعیت جسمی و روانی وی رسیدگی شود.     

            

 اظهارنظر در مورد معافیت پزشکی مشمول توسط چه مرجعی صورت می‌گیرد؟     

اظهارنظر در مورد معافیت پزشکی مشمول توسط شورای پزشکی صورت می‌پذیرد


 قد مشمولی کمتر از 150 سانتی‌متر است آیا در شمول معاف دائم قرار دارد ؟     

 بله- چنانچه قد مشمول کمتر از 150 سانتی‌متر باشد در شمول معافیت دائم قرار دارد.     

 
مشمول مبتلا به پارگی یک رباط و پارگی مینسک می‌باشد وضعیت وی چگونه خواهد بود؟     

پس از اخذ نظریه تخصصی پرونده در شورا مطرح و چنانچه تشخیص داده شود که یک رباط و مینسک پاره شده باشند در شمول معاف از خدمات رزم قرار می‌گیرد.     

                  

مشمولی مبتلا به صافی کف پا می‌باشد در چه صورتی در شمول معافیت دائم قرار می‌گیرد؟     

در صورتی که صافی کف پا در حد ( Rigid ) (سخت) باشد به تشخیص شورای پزشکی در حد معافیت دائم قرار می‌گیرد.     

           

مشمول دارای مدرک تحصیلی لیسانس می‌باشد با چه شماره چشمی در حد معافیت دائم قرار می‌گیرد؟     

چنانچه مجموع ضعف بینایی هر دو چشم بیش از ده دیوپتر باشد به تشخیص شورای پزشکی در حد معافیت دائم می‌باشد.     

      

مشمولی دارای کارت معافیت پزشکی می‌باشد در چه صورتی می‌تواند تقاضای ابطال کارت نماید؟    

در صورتی می‌تواند تقاضای ابطال کارت معافیت پزشکی را نماید که صحت و سلامت کامل خود را به تایید شورای ویژه ابطال کارت رسانده باشد.     

       

مشمولی دچار اضافه وزن می‌باشد در چه صورتی در شمول معافیت دائم قرار می‌گیرد؟     

چنانچه اضافه وزن وی در اثر بیماری غدد باشد در صورت تایید شورای پزشکی و نظریه تخصصی در شمول معافیت دائم قرار می‌گیرد.         

 

مشمولی تقاضای معافیت  کفالت را می‌نماید. درمعاینه پزشک اولیه بیمار تشخیص داده می‌شود. وضعیت وی چگونه خواهد بود؟     

 تقاضای کفالت وی بررسی و در صورت عدم صدور رای معافیت کفالت وضعیت وی از نظر پزشکی مورد معاینه قرار می‌گیرد.

 

 

 منبع:روش های باور نکردنی معافیت از سربازی 

استعلام وضعیت نظام وظیفه-کد سخا نظام وظیفه-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 97 -وضعیت نظام وظیفه|سامانه سخا نظام وظیفه-سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه تهران -درگاه نظام وظیفه نظام وظیفه و سربازی -کد سخا نظام وظیفه چند رقم است؟-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی -نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی  -مراحل خروج از کشور دانشجویان -ثبت نام آزمون نظام مهندسی 97 - زمان آزمون نظام مهندسی 97 نوبت دوم -مشاهده سوابق بیمه خدمت سربازی -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -شرایط خرید سربازی  -مشاوره انلاین نظام وظیفه -سامانه سخا نیروی انتظامی - شرایط خرید خدمت سربازی -امریه-مهلت ثبت نام لاتاری 2020 -امریه شرکت نفت -امریه وزارت علوم دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی - ایثارگران ارتش - تکمیل ظرفیت 97 -لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش -پیگیری محل اعزام به خدمتتخمین رتبه بر اساس رشته و دانشگاه- کارت ایثارگری به چه کسانی تعلق میگیرد