سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانواده شاهد چه کسانی هستند 98

خانواده شاهد چه کسانی هستند

 

 

بنیاد شهید و امور ایثارگران، نهادی است انقلابی که در اجرای فرمان رهبر کبیر و بنیانگذر جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) در تاریخ 22/12/1358 و در پی موافقت مقام معظم رهبری مبنی بر ادغام سه نهاد انقلابی بنیاد شهید انقلاب اسلامی، سازمان جانبازان انقلاب اسلامی و ستاد رسیدگی به امور آزادگان تأسیس شده و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است که امور آن طبق مقررات و قوانین مربوط به نهادهای عمومی غیردولتی و در چهارچوب  اساسنامه و آیین‌نامه‌های مربوطه زیر نظر رییس‌جمهور و نظارت عالیه مقام معظم رهبری اداره می‌شود.دوستان عزیز همراه سایت نظام وظیفه در این مقاله میخواهیم در خصوص اینکه خانواده شاهد چه کسانی هستند برای شما توضیحاتی بدهیم و شما را با این خانواده بیشتر اشنا کنیم که از چه کسانی تشکیل شده است بنابراین اگر درخصوص خانواده شاهد سوالی داشته باشید میتوانید با خواندن این مقاله به سوال های بی جواب خود دست پیدا کنید لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با شماره های سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 



قانون اصلاح قانون اساسنامه بنیاد شهید انقلاب اسلامی مصوب1377

ماده 1- درماده (1) قانون اساسنامه بنیاد شهید انقلاب اسلامی مصوب‌1377 عبارت «بنیاد شهید انقلاب اسلامی» به عبارت «بنیاد شهید و امور ایثارگران» تغییر می‌یابد و بعد از عبارت«درتاریخ 22/12/1358» عبارت «ودرپی‌موافقت مقام معظم رهبری مبنی برادغام سه نهاد انقلابی بنیاد شهید انقلاب اسلامی، سازمان جانبازان انقلاب اسلامی وستاد رسیدگی به امور آزادگان» اضافه می شود.

ماده 2- ماده(3) قانون فوق و بندهای آن به شرح زیر اصلاح می‌گردد:

الف- در بند (1) ماده (3) بعد از واژه «شهادت» عبارت «و ایثار» اضافه می‌شود.

ب - در بند(2) ماده (3) بعد از عبارت«شهیدان انقلاب اسلامی» عبارت «و ایثارگران» اضافه می شود.

ج - بند(3) ماده (3) به شرح زیر اصلاح می شود:

«3 ـ اعتلاء معرفت و تعهد جامعه در قبال ارزشهای فرهنگ ایثار و شهادت و بالا بردن تعهد آنان نسبت به رعایت شأن، حق، حرمت، منزلت جامعه هدف و خانواده آنان»

د- در بند (4) ماده (3) و همچنین در کلیه مواد عبارت«شاهد، خانواده‌های معظم شاهد و نظایر آن» به عبارت «جامعه هدف» اصلاح می شود.

ماده3 ـ ماده (4) قانون به شرح زیر اصلاح می شود:

«ماده 4 ـ در این اساسنامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می رود:

الف – جامعه هدف: خانواده‌های شاهد، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آنان.

ب ـ خانواده های شاهد: پدر، مادر، همسر و فرزند شهید، مفقودالاثر و اسیر.

ج ـ خانواده جانباز و آزاده : همسر، فرزند و والدین تحت تکفل.

تبصره 1 ـ تعیین مصادیق عملی شهید، مفقودالاثر، جانباز، آزاده و اسیر در چهارچوب قوانین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر اساس آئین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری بنیاد و ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.




قانون اساسنامه بنیاد شهید انقلاب اسلامی

‌فصل اول - کلیات

‌ماده 1 - بنیاد شهید انقلاب اسلامی - که از این پس دراین اساسنامه به اختصار "‌بنیاد" نامیده می‌شود - نهادی است انقلابی که در اجرای فرمان‌رهبر کبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رضوان‌ا...‌ تعالی‌علیه در تاریخ 1358.12.22 تأسیس شده و دارای شخصیت حقوقی‌و استقلال مالی و اداری است و امور آن طبق مقررات و قوانین مربوط به نهادهای عمومی غیر دولتی و در چهارچوب این اساسنامه و آئین‌نامه‌های‌مربوطه زیر نظر رئیس جمهور و نظارت عالیه مقام معظم رهبری اداره می‌شود.

‌ماده 2 - مدت فعالیت بنیاد از تاریخ تأسیس نامحدود است. انحلال یا خاتمه آن با نظر مقام معظم رهبری می‌باشد.

‌فصل دوم - اهداف و وظایف

‌ماده 3 - اهداف بنیاد عبارتند از:

1 - احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه

2 - زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی و حفظ آثار آنها

3 - تجلیل، تکریم ، صیانت و حمایت از خانواده‌های معظم شاهد

4 - تلاش برای استفاده از امکانات عمومی جامعه و نظام و نیز بهره‌گیری از سرمایه و دارایی بنیاد برای رشد و اعتلای مادی و معنوی خانواده‌های‌معظم شاهد

‌ماده 4 - منظور از شهید در این قانون ، کسی است که جان خود را در راه انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن و یا دفاع از کیان جمهوری اسلامی‌ایران در مقابل تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار نثار نموده و یا می‌نماید.

‌ضوابط تعیین مصادیق عملی شهید و خانواده‌های شاهد بموجب آیین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط بنیاد و ستادکل نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات‌تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

‌تبصره - کلیه کسانی که تا تاریخ تصویب این قانون توسط بنیاد، شهید شناخته شده‌اند همچنان شهید محسوب خواهند شد.

‌ماده 5 - اهم وظایف بنیاد علاوه بر اجرا و پیگیری دستورات و فرمانهای حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه در رابطه با خانواده‌های معظم‌شاهد، از جمله فرمان ده ماده‌ای مورخ 1358.12.22 عبارتند از:

‌الف - در قبال شهادت:

‌برنامه‌ریزی و تلاش به منظور تبیین مفهوم و فلسفه جهاد و شهادت و ایثار، احیا، حفظ و ترویج فرهنگ و روحیه شهادت طلبی در جامعه به عنوان‌والاترین ارزش الهی از طریق:

1- بسیج کلیه امکانات نظام و جامعه اسلامی به ویژه نهادهای فرهنگی، اجتماعی، هنری، آموزشی و وسایل ارتباط جمعی

2- شناسایی و تقویت و ترویج عوامل و موجبات رشد و توسعه فرهنگ شهادت‌طلبی

3- بررسی و شناسایی عوامل بازدارنده و مخرب فرهنگ شهادت و ایثارگری و تلاش در امحاء و رفع آنها

ب - در قبال شهید:

‌برنامه‌ریزی و تلاش برای تجلیل و تکریم از مقام والای شهدا و بزرگداشت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آنان از طریق:

1- برگزاری مراسم یادبود با الهام از مکتب عاشورای حسینی و بااستفاده از مناسبتهای ملی و مذهبی.

2- حفظ قداست و منزلت گلزار شهدا و محور قراردادن این مراکز در برگزاری مراسم رسمی و مردمی و پیگیری مرمت و ارایه خدمات شایسته به‌مراکز مذکور توسط شهرداریها و سایر نهادهای ذیربط براساس ضوابطی که بنیاد اعلام می‌کند.

3- پی‌گیری نامگذاری معابر، میادین، مراکز فرهنگی، اجتماعی و سایر اماکن عمومی و ملی به‌نام مبارک شهدا و نصب یادمانها از طریق‌دستگاههای ذیربط.




در کنار تعریف ایثارگر، در این قانون و سایر قوانین، به وابستگان ایثارگران در قالب خانواده شاهد، خانواده ایثارگران و خانواده رزمندگان نیز اشاره شده که به دلیل وابستگی به ایثارگر مشمول برخی تسهیلات برشمرده در قوانین و مقررات می‌شوند. با تصویب قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی و پیش‌بینی برخی خدمات برای رزمندگان و همچنین قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان که ایثارگران از ممنوعیت به‌کارگیری مستثنی شدند، برخی شبهات از جانب برخی دستگاه‌های اجرایی که وظیفه پاسخگویی به برخی استعلامات اداری را دارند در خصوص تعریف ایثارگر به وجود آمد.

در 5عنوان شهید، مفقودالاثر، جانباز، اسیر و آزاده تقریبا هیچ شبهه‌ای مبنی بر ایثارگر بودن آنان وجود ندارد، لکن رزمندگان با عنایت به تصریح قوانین مبنی بر ایثارگر دانستن آنان، محل اشکال برخی از دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است و با ایجاد شبهاتی در روند خدمات آنان مشکلاتی به‌وجود آورده‌اند. رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام‌های پرداخت سازمان امور اداری و استخدامی درخصوص به‌کارگیری احدی از رزمندگان بازنشسته به استناد مفاد تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، چنین پاسخ داده است: طبق مفاد بند(6) بخشنامه شماره 973579 مورخ 95/11/2 شورای توسعه مدیریت و منابع انسانی، رزمندگان گرامی مشمول تبصره(1) ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان (مصوب 95/2/20) مجلس شورای اسلامی نمی‌باشند.




 ستاد امور دانشجویان شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی نسبت به ارائه خدمات به این عزیزان به شرح ذیل اقدام می­نماید

 

 

افراد واجد شرایط:

  •     فرزند و همسران شهدا
  •     جانبازان 25% به بالا، همسر و فرزندان آنان
  •     آزادگان سرافراز، همسر و فرزندان


* به دانشجویانی که فرزند جانباز زیر بیست و پنج درصد یا فرزند رزمنده وایثارگر باشند طبق آیین نامه هیچگونه کمک شهریه ای از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت نمی گردد.

نحوه تشکیل پرونده:
1- تمامی افراد واجد شرایط باید در زمان ثبت نام الکترونیکی ضمن اعلام استفاده از سهمیه، اسکن مدارک را نیز در محل مربوطه آپلود نمایند.
2- ارائه کپی کارت شناسایی جانبازی،آزادگی، و شهادت در هنگام تشکیل پرونده فیزیکی الزامی است و نیازی به نامه ازمحل شهر پرونده نمی باشد.
3- تکمیل فرمهای ثبت نام



با استناد به بخشنامه شماره 28010/280/36970 به تاریخ 1395/08/03 ، پرداخت شهریه ی ترم مشروطی به عهده ی دانشجو می باشد. (مشروطی در ترم تابستان نیز به عهده ی دانشجو است).

 

تذکرات و توضیحات قابل توجه:

با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال تحصیلی 91-1390 پرداخت 100% کمک شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر، واجد شرایط یکبار برای تمام دروس به عهده سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران می باشد.

1- مبنای لحاظ نمودن مشروطی برای دانشجویان، نمرات اولیه و اصلی دانشجویان می باشد که از طریق دانشگاه به بنیاد ارسال می گردد و لذا چنانچه دانشجویی مشروط شود و سپس با توجه به قانون حذف دروس ویژه دانشجویان  شاهد و ایثارگز از مشروطی خارج گردد، اگر چه از نظر آموزشی مشروط تلقی نمی شود لیکن از نظر پرداخت شهریه به عنوان دانشجوی مشروط مورد لحاظ قرار می گیرد و نحوه پرداخت شهریه تحصیلی ایشان مطابق جدول فوق لحاظ می گردد.

2- فقط کمک شهریه نیم سال تحصیلی جاری به آندسته از دانشجویانی قابل پرداخت می باشد که در زمان ثبت نام مدارک و شرایط لازم برای برخورداری از این تسهیلات را دارا باشند و دانشجویانی که به هر دلیلی اقدام به ارائه معرفی نامه و ثبت نام ننموده یا درمرخصی تحصیلی بوده  قابل محاسبه و پرداخت نمی باشد.



 

آیین نامه های  آموزشی به همراه تبصره های الحاقی آئین نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر


در این بخش برای اطلاع عزیزان از آیین نامه آموزشی معمول دوره های مختلف تحصیلی (کارشناسی و تحصیلات تکمیلی) به همراه تسـهیلات لحاظ شده برای دانشجویان شاهد و ایثارگر که به صورت  تبصره های الحاقی  و پس از علامت *****  آورده شده است. امید است عزیزان با تلاش مضاعفی که در درس خواندن نشان میدهند هیچ وقت نیاز به استفاده از این تبصره های الحاقی پیدا نکنند.

واژه های شاهد و ایثارگر در این آیین نامه به شرح زیر تعریف می شوند:

    جانبازان 25% و بالا تر
     آزادگان
     همسر و فرزند (شهید، جاوید الاثر، آزاده، جانباز 25% و بالاتر)
     جانباز با حداقل 15% جانبازی و سه ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه
     رزمنده با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه

 


 

آیین نامه آموزشی دوره های کاردانی و کارشناسی (پیوسته و نا پیوسته)

مقدمه

 به استناد بند های 2 و8 و12 ماده3 آیین نامه شورای عالی برنامه ریزی وزار علوم، تحقیقات وفناوری ، آیین نامه زیر تدوین و به اجرا گذاشته می شود:

ماده1- هدف

هدف از تدوین این آیین نامه، تنظیم امور آموزش دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و متناسب با نیاز های جامعه و ایجاد هماهنگی در فعالیت های آموزشی دانشگاه و موسسه های آموزش عالی کشور و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در ارتقای کیفیت آموزشی دانشجویان است.

ماده2- تعاریف

    منظوروزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
    منظور هر یک از دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی و پژوهشی (اعم از دولتی و غیر دولتی) است که دارای مجوز تاسیس از مراجع ذی ربط بوده؛ و مجری هر یک از دوره های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته هستند.

3.آموزش رایگان:منظور آموزش دانشجو در طول سنوات مجاز دوره تحصیلی بدون پرداخت هزینه در دانشگاه هایی است که از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند.

فردی است که در یکی از دوره های آموزش عالی برابر ضوابط معین، پذیرفته شده، ثبت نام کرده و مشغول به  تحصیل است.
منظور شیوه ای از آموزش است که دانشجو به صورت تمام وقت در فعالیت های آموزشی دانشگاه شرکت می کند.

6.غیر حضوری: منظور شیوه ای از آموزش است که حضور فیزیکی دانشجو در فعالیتهای آموزشی الزامی نیست.

7.نیمه حضوری: منظور شیوه ای از آموزش است که بخشی از آن به صورت حضوری و بخشی از آن به صورت غیر حضوری انجام می شود.

8.راهنمای آموزشی: عضو هیئت علمی آگاه و مسلط به امور آموزشی است که از سوی دانشگاه انتخاب می شود تا راهنمای تحصیلی دانشجو از تاریخ ورود تا دانش آموختگی باشد.

9.برنامه درسی: منظور مجموعه به هم پیوسته ای از دروس هر رشته تحصیلی است که هدف مشخصی را دنبال می کند و برنامه آن توسط شورای عالی به تصویب رسیده است.

10.واحد درسی: میزان درسی است که مفاد آن برای هر واحد نظری 16ساعت، عملی یا آزمایشگاهی 32 ساعت، کارگاهی یا عملیات میدانی(بازدید علمی) 48 ساعت، کارورزی یا کار در عرصه 64 ساعت و کارآموزی 120 ساعت در طول یک نیمسال تحصیلی یا دوره ی تابستانی و طبق برنامه درسی مصوب اجرا می شود.

11.درس جبرانی:درسی است که به تشخیص گروه آموزشی، گذراندن آن برای رفع کمبود دانش یا مهارت دانشجو، در آغاز دوره تحصیلی مربوط ضروری است.

 

 

منبع:خانواده شاهد چه کسانی هستند

 

 

 

آیا نظام قدیمی ها می توانند در کنکور 99 شرکت کنند-هزینه گرفتن پاسپورت-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی98 -میزان حقوق سربازان بر حسب مدرک تحصیلی98 -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-شرایط استخدامی نیرو انتظامی زن در سال 98-استخدام در نیرو انتظامی با